Inwestycja polega na przebudowie DW 492 od granicy z województwem łódzkim, przez skrzyżowanie z DW 491 w miejscowości Łobodno, do skrzyżowania z DK 43 w miejscowości Kłobuck.
O szczegółach inwestycji mówili w trakcie konferencji prasowej wicemarszałek Grzegorz Boski, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Henryk Kiepura i Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
– To inwestycja bardzo oczekiwana, istotna w kontekście subregionu północnego. Trwa przebudowa DW 491, a dziś kolejne święto i start inwestycji, która czekała na realizację wiele lat. Tych potrzeb jest oczywiście więcej, ale zależy nam na tym, by wszystkie drogi w województwie śląskim były najlepszej jakości, to nie tylko poprawi komfort jazdy kierowców, ale co równie istotne bezpieczeństwo w ruchu drogowym” – podkreślał Grzegorz Boski.
– To druga najwyższa w historii inwestycja drogowa w powiecie kłobuckim. Zależało nam na tym, by ten projekt zrealizować, bo mieszkańcy czekali na niego od wielu lat. Inwestycja poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo kierowców oraz mieszkańców. To przykład na udaną współpracę na szczeblu samorządowym” – mówił Henryk Kiepura, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
W wyniku przebudowy drogi wojewódzkiej nr 492 zostanie zrealizowana: budowa dwóch rond w miejscowości Kłobuck: na skrzyżowaniu DW 492 z ul. Kochanowskiego i Zamkową; na skrzyżowaniu DW 492 z ul. Długosza i Targową; przebudowa dwóch obiektów mostowych: most nad rzeką Biała Oksza w miejscowości Ostrowy nad Okszą; most nad ciekiem bez nazwy na granicy m. Łobodno i Kłobuck; budowa i przebudowa ok. 4 km chodników oraz 4 km ciągów pieszo-rowerowych
W ramach zadania przewiduje się kompleksową przebudowę drogi, co pozwoli na doprowadzenie jej do wymaganych parametrów technicznych.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.: całkowitą wymianę konstrukcji drogi, wzmocnienie podłoża gruntowego pod nawierzchnią, ujednolicenie szerokości jezdni (min. 7 m), poboczy (min. 1,25 m), przebudowę skrzyżowań i rond oraz innych elementów wyposażenia pasa drogowego, budowę oraz przebudowę ciągów pieszych i rowerowych, przebudowę istniejących zjazdów,
przebudowę i budowę zatok autobusowych, przebudowę i budowę istniejącego oraz nowoprojektowanego oświetlenia ulicznego wraz z zasilaniem, budowę urządzeń ochrony środowiska.
Przewidywana trwałość dróg przebudowywanych i budowanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wynosi 50 lat.
Źródło: UMWS, fot. Tomasz Żak/UMWS














