Trasę na odcinku od zajezdni MPK do dzielnicy Północ pokonał zabytkowy tramwaj 105 Na. Torowisko sprawdzane jest także przez nowe Twisty.
MPK przypomina, że testy odbywają się bez pasażerów. – Prosimy o niepróbowanie wsiadania do tramwajów testowych zatrzymujących się w okolicy przystanków. Obsługa komunikacyjna do odwołania odbywać się będzie autobusami za tramwaj – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZD i MPK w Częstochowie.
Miejski przewoźnik tłumaczy, że że termin ponownego uruchomienia stałej komunikacji tramwajowej w całym mieście uzależniony jest od wyników testów obciążeniowych. Jeśli pójdą one zgodne z planem, to jak zapowiada MPK tramwaje będą wozić pasażerów od 1 września.
Do końca września trwać jeszcze będą prace wykończeniowe, roboty związane z instalacją zieleni, budową małej architektury, niezbędnymi odtworzeniami i sprzątaniem w obrębie placów budowy.
Największa w historii częstochowskiego MPK inwestycja tramwajowa realizowana jest w ramach programu Lepsza Komunikacja w Częstochowie. Łączny koszt tego kontraktu wraz zakupem 10 nowoczesnych tramwajów wyniósł 204 mln zł. Zadanie zostało dofinansowane ze środków UE kwotą 144 mln zł.
Źródło: własne, MPK w Częstochowie