Strona główna Komunikacja Tradycyjny i nowoczesny wariant nowego układu komunikacji miejskiej. Który lepszy?

W pierwszym wariancie nowego systemu komunikacji miejskiej planuje się dodatkowo puszczenie czterech nowych linii autobusowych, drugi jest bardziej nowoczesny. Zakłada on m.in. skrócenie tras autobusów podmiejskich, utworzenie tzw. "zielonego ringu" w centrum oraz uruchomienie darmowej linii autobusów napędzanych elektrycznie, która kursowałaby wzdłuż Alei NMP.

– Po wprowadzeniu ostatnich korekt nie wpłynęło do nas żadne pismo z uwagami mieszkańców. Sądzę więc, że pierwszy wariant jest w miarę poprawny – uważa Stanisław Sosnowski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. Z kolei druga propozycja jest bardziej nowoczesna.

Druga wersja opiera się na systemie przesiadkowym, który zakłada wybudowanie dużej ilości przystanków przy ul. Śląskiej, Wolności i Sobieskiego. – Częstochowskie społeczeństwo nie jest jeszcze przyzwyczajone do przesiadek. Powoli przyzwyczajamy do tego mieszkańców. Wprowadziliśmy już m.in. 45-minutowy i godzinny bilet – przypomina Sosnowski.

Miejski Zarząd Dróg i Transportu wprowadził w drugim wariancie darmową linię autobusów napędzanych elektrycznie (zaznaczona na rysunku kolorem żółtym), które kursowałyby wzdłuż Alei NMP do Jasnej Góry. Aby jednak było to możliwe Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne musiałoby kupić przynajmniej dwa takie pojazdy.

Obie propozycje będą poddane konsultacjom społecznym, przedstawione pasażerom i miłośników komunikacji miejskiej. – Jako zarząd dróg mamy służyć ludziom i realizować ich potrzeby. Czekamy więc na ich propozycje – zapewnia Sosnowski.

Wprowadzenie nowego układu komunikacji miejskiej planowane jest w połowie 2014 roku.

O nowym systemie komunikacji miejskiej pisaliśmy tutaj.

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl