Po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork-Ostrzeszów, które jest planowane na pierwszy kwartał 2015 r., parametry techniczne na całej linii Kalety – Kluczbork pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych 100 km/h.
Do czerwca na szlakach Bąków – Kluczbork, Sowczyce – Olesno Śląskie oraz na stacji Olesno Śląskie kolejarze zakończyli wymianę torów, a także części sieci trakcyjnej. W Rusinowicach zbudowano dwa perony, a w Kluczborku zakończono wymianę nawierzchni peronu nr 2. Docelowo wszystkie stacje zostaną wyposażone w nowoczesną infrastrukturę – wiaty, ławki oraz tablice informacyjne. Obecnie kontynuowana jest przebudowa toru nr 2 na stacjach Bąków i Sieraków Śląski oraz na szlaku Olesno Śląskie – Stare Olesno – Bąków. Modernizowany jest również tor nr 1 na stacji w Kaletach oraz na szlakach Kalety – Koszęcin, Lubliniec – Ciasna i Sieraków Śląski – Sowczyce.
– Dzięki pracom prowadzonym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. nie tylko podwyższy się szybkość podróży i jej komfort, ale także bezpieczeństwo – twierdzi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. – Na odcinku z Kalet do Kluczborka wyremontowano 16 przejazdów. Nowa nawierzchnia skrzyżowania toru i drogi zapewnia większą odporność na obciążenie ciężkich samochodów i ogranicza prace przy utrzymaniu obiektu. Ponadto kolejarze zmodernizowali 7 mostów i 7 przepustów, a także 5 wiaduktów.
Rewitalizacja 70 km trasy Kalety jest częścią większego zadania, polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebin i Kalety – Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.
Źródło: www.plk-sa.pl