Strona główna Komunikacja Szybciej linią kolejową Kalety – Kluczbork

Pociągi mogą już jeździć z prędkością 120 km/h na części trasy z Kalet do Kluczborka, co znacznie skraca czas podróży. Wkrótce PKP PLK odda do użytku kolejne kilometry ulepszonych torów oraz zmodernizowane perony na linii kolejowej nr 272.

Po zakończeniu rewitalizacji linii kolejowej nr 272 na odcinku Kluczbork-Ostrzeszów, które jest planowane na pierwszy kwartał 2015 r., parametry techniczne na całej linii Kalety – Kluczbork pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych 100 km/h.

Do czerwca na szlakach Bąków – Kluczbork, Sowczyce – Olesno Śląskie oraz na stacji Olesno Śląskie kolejarze zakończyli wymianę torów, a także części sieci trakcyjnej. W Rusinowicach zbudowano dwa perony, a w Kluczborku zakończono wymianę nawierzchni peronu nr 2. Docelowo wszystkie stacje zostaną wyposażone w nowoczesną infrastrukturę – wiaty, ławki oraz tablice informacyjne. Obecnie kontynuowana jest przebudowa toru nr 2 na stacjach Bąków i Sieraków Śląski oraz na szlaku Olesno Śląskie – Stare Olesno – Bąków. Modernizowany jest również tor nr 1 na stacji w Kaletach oraz na szlakach Kalety – Koszęcin, Lubliniec – Ciasna i Sieraków Śląski – Sowczyce.

– Dzięki pracom prowadzonym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. nie tylko podwyższy się szybkość podróży i jej komfort, ale także bezpieczeństwo – twierdzi  Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. – Na odcinku z Kalet do Kluczborka wyremontowano 16 przejazdów. Nowa nawierzchnia skrzyżowania toru i drogi zapewnia większą odporność na obciążenie ciężkich samochodów i ogranicza prace przy utrzymaniu obiektu. Ponadto kolejarze zmodernizowali 7 mostów i 7 przepustów, a także 5 wiaduktów.

Rewitalizacja 70 km trasy Kalety jest częścią większego zadania, polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace rewitalizacyjne na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebin i Kalety – Kluczbork. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny, z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Źródło: www.plk-sa.pl

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl