Obsługa jednego mieszkańca poprzez aplikację nadal trwa przeciętnie ok. 20 minut, co powoduje powstawanie długich kolejek i uniemożliwia załatwianie spraw mieszkańców na bieżąco. Przed wprowadzeniem zmian obsługa wynosiła 7-8 min.
– W ostatnich dniach, z powodu napływu większej liczby interesantów przed sezonem letnim, doszło kilkukrotnie do sytuacji, w której nie wszystkie osoby, które pobrały numerki w systemie kolejkowym, zostały danego dnia obsłużone – informuje Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy.
Magistrat zapewnia, że problemy z aplikacją ministerialną są na bieżąco zgłaszane. Jednocześnie UM wprowadza doraźne rozwiązania, aby zminimalizować problemy w obsłudze mieszkańców, m.in. poprzez zwiększenie liczby stanowisk i osób obsługujących mieszkańców składających wnioski w sprawie dowodów osobistych oraz optymalizację łącza z aplikacją dla budynku UM przy ul. Waszyngtona 5.
– Dzięki podjętym działaniom, w najbliższych dniach sytuacja powinna się nieco poprawić – przekonuje Tutaj. – Aby wszystko wróciło do normy – czyli płynnej, bieżącej obsługi interesantów – docelowo niezbędne jest jednak sprawniejsze i szybsze działanie aplikacji „Źródło”, co znajduje się niestety poza kompetencjami oraz możliwościami Urzędu Miasta Częstochowy. Magistrat nie ma też możliwości powrotu do starego trybu załatwiania wniosków o dowody osobiste.
Źródło: UM Częstochowy