– Zrobiliśmy wszystko, aby wdrożenie przebiegło sprawnie – twierdzi Jolanta Włodarkiewicz-Piątek, naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich UM. – Kupiliśmy komputery i drukarki, stworzyliśmy odpowiednią sieć, pracownicy zostali przeszkoleni i są gotowi do zmian, przygotowaliśmy procedury awaryjne.
W ubiegłym tygodniu, kiedy w całej Polsce pojawiały się poważniejsze problemy z obsługą aplikacji, częstochowianie i tak byli obsługiwani. Kłopoty dotyczyły przede wszystkim składania wniosków o dowody osobiste i przydzielania numeru PESEL. Nadal rejestrowano zdarzenia i wydawano odpisy oraz inne potrzebne dokumenty. Robiono to na starych zasadach, bo prawo na to pozwala jeszcze do końca wakacji.
Teraz sytuacja jest lepsza, bo aplikacja w ogóle działa, niestety zbyt wolno. Czasem obsługa jednej osoby zajmuje nawet 40 minut.
– Wszelkie niedogodności w obsłudze są niezależne od Urzędu Miasta Częstochowy. Na działanie tej ogólnopolskiej aplikacji nie mamy wpływu – zaznacza Sylwia Bielecka z biura prasowego UM Częstochowy. – Bardzo prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość.
W Częstochowie sprawy obywatelskie związane z zameldowaniem czy wymeldowaniem oraz dowodami osobistymi są wciąż załatwiane od poniedziałku do piątku w Wydziale Spraw Obywatelskich przy ul. Waszyngtona 5. Z kolei sprawy związane m.in. z rejestracją nowonarodzonych dzieci, małżeństw i zgonów załatwia się w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Źródło: UM Częstochowy