– Na pewno węzeł będzie oddany do użytku do końca października. Robimy wszystko, żeby ten termin skrócić – zapewnia Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie. – Utrudnienia trwają już rok. Mieszkańcy Częstochowy i kierowcy, którzy przejeżdżają przez nasze miasto, mają już tego trochę dosyć. Dlatego chcielibyśmy równocześnie otworzyć DK-1, oddając także do użytku wiadukt przy ul. Warszawskiej.
W ramach prac powstają trzy ronda. Równolegle budowana jest estakada i kładka dla pieszych. Sikora informuje, że warty 83 mln zł „ślimak” jest już w większości gotowy. – Wykonane jest już ok. 80 proc. budowy węzła – twierdzi Sikora. – Mam również nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami wykonawcy uda nam się wcześniej oddać do użytku most nad rzeką.
Plac budowy węzła odwiedził w poniedziałek, 5 maja Leszek Miller, przewodniczący SLD, który podróżuje po Polsce czerwonym autobusem. – Jest mi bardzo miło, że mogłem być w Częstochowie i naocznie przekonać się, że środki unijne są zagospodarowywane i jak dobrze służą mieszkańcom – uważa szef lewicy.
Podczas krótkiego spotkania z dziennikarzami Miller wyjaśniał dlaczego ważny jest udział w wyborach do Parlamentu Europejskiego. – Często słyszę, że Parlament Europejski jest daleko, że to, co się tam dzieje, nie ma wpływu na naszą rzeczywistość – mówi przewodniczący SLD. – Ale to nieprawda. 60 proc. naszego ustawodawstwa, które tworzy się w Sejmie i Senacie, musi być zgodne z dyrektywami Unii Europejskiej. Środki, które napływają do Polski poddawane są decyzjom Parlamentu Europejskiego.
Miller zachęcał do głosowania na kandydatów z listy SLD – UP. Numerem drugim na śląskiej liście jest zastępca prezydenta Częstochowy Jarosław Marszałek. – To osoba o niezwykłych kwalifikacjach, człowieka dobrze przygotowany do pełnienia najważniejszych funkcji w tym godności europarlamentarzysty – przekonuje przewodniczący SLD – UP.
Plac budowy węzła między McDonaldami nie był przypadkowym przystankiem przewodniczącego SLD. – Widać jak węzeł rośnie w oczach, czyli jest to dowód na to, że doskonale radzimy z funduszami europejskimi – twierdzi wiceprezydent Marszałek. – Jesteśmy przygotowani na nowy okres programowania. Już w funduszach pozakonkursowych zakwalifikowano nasze projekty na ponad 700 mln zł.
Budowa wielopoziomowego i bezkolizyjnego skrzyżowana ruszyła w lipcu ubiegłego roku. W jej ramach firma Bilfinger przebudowuje odcinek DK-1, DK-46 (fragment al. Jana Pawła II), ul. Drogowców oraz ul. Srebrną.
Źródło: