– Wybraliśmy już koncepcje przebudowy węzła na Rakowie, Stradomiu i przy głównym dworcu od strony ul. Piłsudskiego. – Jeśli chodzi o tę część od al. Wolności, mamy do wyboru trzy warianty. Dwie koncepcje zakładają wyłączenie PKS-u, a jedna go „wchłania”, tzn. zakłada przebudowę całej tej części – mówi Stanisław Sosnowski, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.
Centra przesiadkowe mają powstać przy dworcach: Częstochowa Główna, Stradom i Raków. Każda z koncepcji przewiduje budowę peronów dla autobusów, miejsc postojowych dla taksówek, osób niepełnosprawnych i szybkiej obsługi, miejsc dla rowerów i parkingu dla samochodów osobowych. Wszystkie centra mają być połączone ścieżkami rowerowymi.
– Po przedstawieniu koncepcji prezydentowi i radnym będziemy chcieli zlecić opracowanie dokumentacji wykonawczej na budowę centrów – informuje Sosnowski. – Rozpoczniemy też starania o pozyskanie pieniędzy unijnych na tę inwestycję.
Budowa centrów to wydatek rzędu 40 mln zł. Częstochowa ma szansę otrzymać pieniądze na to przedsięwzięcie z unijnej puli na komunikację publiczną.
Źródło: własne