Nabór do klas I szkół podstawowych odbywa się z wykorzystaniem systemu elektronicznego.
Udostępnienie oferty oraz otwarcie strony internetowej dla rodziców nastąpiło 3 marca o godz. 8:00, więc od tego momentu można się już logować i rejestrować. Natomiast zamknięcie systemu nastąpi 17 marca 2025 r. o godz. 15.
Jeśli rodzic nie będzie miał możliwości elektronicznego wypełnienia zgłoszenia/wniosku, musi zgłosić się do szkoły podstawowej w obwodzie. Dalszych informacji udzieli dyrektor szkoły.
Przy wykorzystaniu systemu elektronicznego żadnego znaczenia nie ma kolejność uzupełniania i składania wniosków – pod warunkiem zachowania obowiązujących terminów.
System pozwala na kandydowanie równocześnie do 3 oddziałów klas I szkół podstawowych w kolejności zgodnej z preferencją.
Na stronie naboru podane są szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji, harmonogramu, instrukcji postępowania oraz bieżących spraw związanych z rekrutacją.
Wydział Edukacji Urzędu Miasta prosi rodziców o zapoznanie się z informacjami, które ułatwią poruszanie się w systemie przed dokonaniem ostatecznego wyboru placówek.
Rekrutacja dzieci z niepełnosprawnościami, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w oddziałach integracyjnych szkół podstawowych jest przeprowadzona odrębnie. Rodzice tych dzieci zgłaszają się bezpośrednio do właściwej placówki integracyjnej lub z oddziałami integracyjnymi, w której jest prowadzony nabór i tam składają wnioski.
Kryteria rekrutacji i terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego i uzupełniającego dostępne są tutaj.
Źródło: UM Częstochowy