Członkami Miejskiej Rady Seniorów mogą być wyłącznie mieszkańcy Częstochowy, którzy ukończyli 60 rok życia.
W skład Miejskiej Rady Seniorów wchodzi od 7 do 12 seniorów, w tym: do 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych, 3 przedstawicieli Uniwersytetów Trzeciego Wieku, po 1 osobie z każdego Uniwersytetu, 2 przedstawicieli Rady Miasta Częstochowy, 2 przedstawicieli prezydenta Częstochowy.
Kandydatów na członków Miejskiej Rady Seniorów mogą zgłaszać m.in. organizacje pozarządowe, które działają na rzecz środowiska osób starszych oraz przedstawiciele Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
Aby zgłosić kandydata, należy, najpóźniej do 27 lutego (decyduje data wpływu do Urzędu Miasta) złożyć pisemny wniosek w kancelarii Urzędu Miasta lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa (z dopiskiem „Kandydaci na członków Miejskiej Rady Seniorów”).
Formularz zgłoszeniowy znajduje się tutaj.
Źródło: UM Częstochowy