– Co prawda trwają jeszcze formalności związane z zakończeniem inwestycji, ale nic nie stało na przeszkodzie, żeby wcześniej udrożnić przejazd ul. Nadrzeczną. Ruch odbywa się jednokierunkowo od ul. Strażackiej do ul. Warszawskiej – przypomina Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie. – Od 14 listopada na ul. Nadrzeczną wracają autobusy komunikacji miejskiej – dodaje.
Przypomnijmy, że podczas prac na odcinku u zbiegu ul. Jaskrowskiej robotnicy natrafili na ludzkie kości i fragmentu czaszek. Trwające do końca czerwca wykopaliska odkryły m.in. mury zapomnianego kościoła św. Barbary z XVI wieku, który spłonął w 1809 roku w okresie wojen napoleońskich, oraz kapliczki cmentarnej. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków obrysy kościoła i kapliczki zostały wyeksponowane poprzez położenie granitu na chodniku i jezdni.
Zakres przebudowy ul. Nadrzecznej obejmował wykonanie nowej nawierzchni o szerokości 7 metrów, chodników po obu stronach, drogi rowerowej, parkingów oraz zatoki autobusowej za skrzyżowaniem z ul. Mirowską
Koszt modernizacji to blisko 8,5 mln zł. MZDiT pozyskał 2,5 mln zł dofinansowania w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na drugi etap przebudowy ulicy na odcinku od Mirowskiej do Warszawskiej.
Zmiany w przebiegu tras autobusów
Linie nr 14, 17 i N2: kier. Rząsawa, Wyczerpy – z II alei NMP, przez Piłsudskiego, Katedralną, Krakowską, Mirowską i Nadrzeczną do Warszawskiej i Ronda Trzech Krzyży i dalej bez zmian; kier. Korkowa, Liszka, Dworzec Gł. PKP – z Warszawskiej od Ronda Trzech Krzyży przez Garibaldiego, Wilsona do II alei NMP i dalej bez zmian.
Linia nr 20: kier. Wyczerpy – z Kanału Kohna przy Galerii Jurajskiej przez Strażacką, Krakowską, Mirowską i Nadrzeczną do Warszawskiej i Ronda Trzech Krzyży i następnie nadal Warszawską i dalej bez zmian; kier. Korkowa – z Warszawskiej od Ronda Trzech Krzyży dalej przez Warszawską, Plac Daszyńskiego do Ogrodowej i Krakowskiej i dalej bez zmian.
Linia nr 24; kier. Kukuczki– z Kanału Kohna przy Galerii Jurajskiej przez Strażacką, Krakowską, Warszawską, Spadek i Nadrzeczną do Warszawskiej i Ronda Trzech Krzyży i następnie aleją Jana Pawła II do alei Armii Krajowej i dalej bez zmian; kier. Błeszno – z alei Armii Krajowej przez aleję Jana Pawła II od Ronda Trzech Krzyży następnie przez Warszawską, Plac Daszyńskiego do Ogrodowej i Krakowskiej i dalej bez zmian.
Linia nr 28: kier. Parkitka – z Mirowskiej przez Warszawską, Spadek i Nadrzeczną do Warszawskiej i Ronda Trzech Krzyży i następnie aleją Jana Pawła II do alei Armii Krajowej i dalej bez zmian; kier. Kucelin – z alei Armii Krajowej przez aleję Jana Pawła II od Ronda Trzech Krzyży i następnie przez Warszawską do Mirowskiej i dalej bez zmian.
Linia nr 30: kier. Bat. Chłopskich – ze Śląskiej przez II i I aleję NMP, Mirowską i Nadrzeczną do Warszawskiej i Ronda Trzech Krzyży i dalej Warszawską bez zmian; kier. Wąsosz – z Warszawskiej od Ronda Trzech Krzyży dalej przez Warszawską, Plac Daszyńskiego, I i II aleję NMP, Kilińskiego, Racławicką do Dąbrowskiego i dalej bez zmian.
Źródło: własne, MZDiT w Częstochowie