Strona główna Komunikacja Rozbudowa dwóch odcinków DK46. Wykonawca wybrany

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wyniki przetargów na rozbudowę DK46 na odcinkach Lelów - Nakło oraz Janów - Lgoczanka.

W obu przetargach najkorzystniejsze oferty złożyła firma Adac-Lewar. Rozbudowę trasy pomiędzy Lelowem i Nakłem wyceniła na prawie 51 mln zł, a odcinka Janów – Lgoczanka na ponad 53 mln zł.

Odcinki realizacyjne o łącznej długości prawie 15 km położone są we wschodniej części DK46 w województwie śląskim. Ta część, o długość ponad 49 km, stanowi ważne połączenie w ruchu pomiędzy DK91 w Częstochowie i DK78 w kierunku województwa świętokrzyskiego.

– Głównym celem inwestycji jest rozbudowa istniejącej drogi krajowej dla uzyskania poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu drogowego oraz podniesienia komfortu komunikacyjnego – mówi Marek Prusak  z GDDKiA w Katowicach. – Droga zostanie przebudowana, a jej konstrukcja dostosowana do nośności 11,5 t/oś. Przebudowane będą także skrzyżowania z drogami poprzecznymi, zatoki autobusowe, a w ramach inwestycji powstaną też chodniki i ciągi pieszo-rowerowe, oświetlenie drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W ramach rozbudowy odcinka Janów – Lgoczanka, o długości 6,9 km przebudowane zostaną dwa skrzyżowania  – pierwsze na przecięciu z drogą gminną do miejscowości Hucisko, Góry Gorzkowskie, a drugie z drogą powiatową Bystrzanowice – Mzurów – Niegowa. Wybudowanych lub przebudowanych zostanie łącznie sześć zatok autobusowych oraz dwa miejsca kontroli pojazdów. Wyznaczonych będzie także osiem przejść dla pieszych – w tym dwa z przejazdem dla rowerów. Powstanie oświetlenie drogowe. W celu usprawnienia komunikacji pieszej i rowerowej oraz zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa niechronionym użytkownikom drogi zostaną wykonane ciągi piesze, pieszo-rowerowe lub rowerowe o łącznej długości prawie 10 km.

Natomiast rozbudowa odcinka Lelów-Nakło o długości 7,7 km obejmie przebudowę dziewięciu skrzyżowań. Jedno z nich powstanie jako skrzyżowanie z ruchem okrężnym. Wybudowanych lub przebudowanych będzie łącznie osiem zatok autobusowych oraz jedno miejsce kontroli pojazdów. Drogowcy wyznaczą także osiem przejść dla pieszych. W celu usprawnienia komunikacji pieszej i rowerowej oraz zapewnienia wysokiego poziomu bezpieczeństwa niechronionym użytkownikom drogi zostaną wykonane ciągi piesze, pieszo-rowerowe lub rowerowe o łącznej długości prawie 9 km.

Wykonawca zgodnie z kryterium pozacenowym zaoferował skrócenie czasu realizacji inwestycji o miesiąc, tym samy deklarując wykonanie inwestycji w 12 miesięcy, liczonych od daty podpisania umowy (bez okresów zimowych liczonych od 16 grudnia do 15 marca). Jeśli nie będzie odwołań od wyboru, a umowy podpiszemy w czerwcu br., to rozbudowa zakończy się pod koniec 2024 roku.

Źródło: GDDKiA Katowice

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl