Właścicielem marki Mere jest rosyjski detalista Svetofor (należący do Torgservis), który ma ok. 800 sklepów w Rosji, na Białorusi, w Kazachstanie i w Chinach. W ubiegłym roku spółka miała uruchomić osiem sklepów w Polsce. Ostatecznie do tego nie doszło.
Według informacji ze strony internetowej Mere, oczekiwania Svetofora wobec ewentualnych dostawców są bardzo wymagające: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30 proc. niższa niż w konkurencyjnych sklepach. Spółka sugerowała, że można to osiągnąć przez redukcję kosztów opakowania. – Nie potrzebujemy kolorowych rzucających się w oczy opakowań. Wobec powszechnie znanych marek z renomą ta różnica powinna wynosić 50 proc. – informuje spółka.
Właściciel sieci oczekuje również, że w przypadku nie sprzedania nawet 100 proc. zamówionego towaru, będzie mógł go zwrócić dostawcy. Firma zaznacza, że interesują ją wyłącznie oferty towarów klasy ekonomicznej i średniej. Nie bierze pod uwagę produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.
Źródło: www.dlahandlu.pl, www.mere.ws