Przed ratuszem zebrali się mieszkańcy Częstochowy, przedstawiciele i podopieczni organizacji pozarządowych oraz uczniowie miejscowych szkół. W wydarzeniu uczestniczył również prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. Celem happeningu było zwrócenie uwagi mieszkańców na działalność społeczną i rolę częstochowskich organizacji pożytku publicznego oraz promocja „1%”.
Zgromadzeni wspólnie utworzyli jak największy napis „1 %”, po czym zastygli w bezruchu, dowolnie interpretując hasło „Zważ na 1%” – całość była filmowana z ziemi i powietrza (na podstawie materiału powstanie spot promujący kampanię „Przywiąż wagę do 1% w Częstochowie”). Uczestnicy unieśli również kolorowe karki, tworząc napis w barwach miasta. Na wszystkich czekały też dodatkowe atrakcje i ciepła herbata. Dodatkowo, dla przedstawicieli organizacji pożytku publicznego przygotowano konkurs na najlepszy baner promujący kampanię 1 %. Pierwsze miejsce oraz bon marketingowy na 1 tys. zł zdobyła Fundacja Walczę z SM.
Kampanię „Przywiąż wagę do 1% w Częstochowie”, jak co roku zorganizowały: Urząd Miasta i Częstochowskie Centrum Organizacji Pozarządowych.
Źródło: UM Częstochowy