– Na Północy stara podstacja została zdemontowana, a jej zastępczyni będzie bardziej wydajna. Nowe budynki posiadają pełne zaplecze sanitarne dla specjalistów nadzorujących prace systemów zasilania. Zmodernizowana ponadto została także istniejąca podstacja w dzielnicy Tysiąclecie przy ul. Czartoryskiego – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie.
Przypomnijmy, że czwarta tego typu instalacja funkcjonuje przy trasie linii nr 3 na Błesznie. – Wszystkie częstochowskie podstacje koordynujące zasilanie sieci tramwajowej wyposażone są już tym samym w najnowocześniejsze technologicznie podzespoły, co poprawi sterowanie ruchem tramwajów na terenie Częstochowy – twierdzi Hasik. – Każda z nich jednocześnie jest przystosowana do rozbudowy o kolejne moduły w przypadku realizacji następnych inwestycji tramwajowych.Środki finansowe, dzięki którym zrealizowano budowę i modernizację podstacji, wchodzą w skład łącznych kosztów wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej. Wszystkie realizowane prace pochłoną 114 mln zł. Wraz z zakupem 10 nowych składów tramwajowych Twist 2.0 ten gigantyczny kontrakt opiewa na 204 mln zł. 144 mln zł z tej kwoty miasto pozyskało ze środków UE.
Źródło: MPK w Częstochowie