W dokumencie szacuje się, że inwestycja będzie kosztować 4,1 mld zł. Pieniądze ma zebrać specjalna spółka celowa z udziałem skarby państwa. Najprawdopodobniej będą one pochodzić z bankowych kredytów.
W rządowym programie dla Śląska napisano, że odcinek A1 Częstochowa – Tuszyn znalazł się na 1. miejscu w rankingu Strategii Rozwoju Transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.).
„Spinać on będzie kluczową sieć transportową w postaci A1 na Pomorzu i w środkowej Polsce oraz S8 z kierunku Warszawy z wybudowaną już infrastrukturą A1 na Śląsku i w dalszej kolejności z korytarzem transportowym w kierunku Czech, a także w połączeniu z A4, z kluczowymi ośrodkami gospodarczymi w południowej Polsce… Odcinek ten jest też częścią korytarza sieci bazowej TEN-T Bałtyk-Adriatyk, stanowiącego priorytet rozwoju sieci transportowej UE” – czytamy w dokumencie.
Przypomnijmy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłania obecnie wykonawców podzielonego na cztery odcinki fragmentu autostrady A1 między Częstochową a Pyrzowicami (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
Źródło: własne