Organizatorem wyjazdu jest Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. W misji oprócz prezydenta Czestochowy biorą również udział przedstawiciele samorządów województw śląskiego i kujawsko-pomorskiego, Łodzi oraz łódzkiej i mieleckiej specjalnej strefy ekonomicznej.
19 października uczestnicy delegacji odbyli spotkanie biznesowe w Konsulacie RP w Nowym Jorku z European-American Chamber of Commerce oraz przedstawicielami ok. 15 firm z okolic Nowego Jorku. Następnego dnia odwiedzili UTC Power w South Windsor – producenta ogniw paliwowych, generujących czystą energię m.in. dla budynków, autobusów, samochodów, statków kosmicznych w stanie Connecticut, oraz odbyli spotkanie na tamtejszym uniwersytecie stanowym.
W planach na dziś (21 października) uczestnicy wyjazdu biorą udział w seminarium “Poland Trade Day” w New Britain. W ramach seminarium znajduje się m.in. prezentacja PAIiIZ. Jutro delegacja udaje się do Atlanty, na spotkanie z Anną Alford (Project Manager Georgia Department of Economic Development). Na 24 października zaplanowane jest spotkanie Konradem Rząsą, wiceprezydentem Polsko-Amerykańskiej Izby Gospodarczej w Atlancie, oraz udział w konferencji Polish Trade and Business Development Conference, a także wizyta w zakładzie Lockheed Martin. Pod datą 25 października w programie wizyty widnieje przejazd do West Point, wizyta w firmie KIA Motors, wizyta w Atlanta City Hall, kolacja z członkami Atlanta Polish Chamber. Na 26 października zaplanowano spotkanie z Georgia Food Industry Association, zwiedzanie centrów i obiektów biznesowych w Atlancie, m.in. Martin Luther King Center, Cable News Network (CNN) building. Wieczorem – wylot do kraju.
– Wyjazd prezydenta Krzysztofa Matyjaszczyka oraz jego zastępcy Jarosława Marszałka do USA to misja gospodarcza w ramach Projektu „Good City for good business – zainwestuj w Czestochowie” – wyjaśnia Włodzimierz Tutaj, rzecznik częstochowskiego magistratu. – Przedsięwzięcie w 85% finansowana jest ze środków unijnych. Koszt wyjazdu ogółem to 29 tys. zł, z czego 24 650 zł stanowią środki unijne, 4 350 zł pochodzi z budżetu miasta.
Jak informuje magistrat, w ramach projektu „Good City for Good Business – zainwestuj w Częstochowie” finansowane są misje gospodarcze, udział w targach inwestycyjnych, produkcja wydawnictw promocyjnych i folderów, gadżetów oraz filmu promocyjnego.