– Tak jak podkreślaliśmy przy uruchamianiu systemu, zainstalowano go na wniosek GDDKiA oraz wykonawców inwestycji, aby wyegzekwować przestrzeganie przez kierowców obowiązującego ograniczenia prędkości na placu budowy. Jego zadaniem było uspokojenie i upłynnienie jazdy, ale przede wszystkim poprawienie bezpieczeństwo zarówno uczestników ruchu, jak i pracowników budowy. System miał działać w okresie budowy drogi, do wprowadzenia znaczących zmian w organizacji ruchu – wyjaśnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Obecnie, za sprawą przystąpienia do rozbiórki ok. 250-metrowego odcinka tymczasowej bitumicznej nawierzchni w miejscu dawnego skrzyżowania DK1 z DK42 w okolicy Radomska oraz zmian w czasowej organizacji ruchu, wyłączono OPP na jednym z dwóch odcinków. Chodzi o ok. 40-kilometrowy fragment przyszłej A1 pomiędzy węzłami Kamieńsk w woj. łódzkim oraz Mykanów w woj. śląskim. Nadal obowiązuje jednak ograniczenie prędkości do 70 km/h. Na drugim, 16-kilometrowym odcinku pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim OPP nadal działa.
Źródło: GDDKiA