– Informacja turystyczna jest kluczem do zwiększenia atrakcyjności danej przestrzeni. Dziś jest doskonały moment, by porozmawiać o naszych doświadczeniach i pomysłach oraz wyciągnąć wnioski w celu jeszcze lepszego wypromowania turystyki naszego regionu – powiedział Mariusz Kleszczewski, wicemarszałek województwa śląskiego, prezes Śląskiej Organizacji Turystycznej.
Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy, przypomniał, że polski system informacji turystycznej powstał już w 1963 r. i był jednym z pierwszych sposobów zbierania, przetwarzania i przekazywania informacji turystycznej w Europie. – Po podziale naszego kraju na 49 województw ujednolicono proces jej przekazywania, a Częstochowa stworzyła system, który funkcjonuje nieprzerwanie do dnia dzisiejszego.
Częstochowski Miejski System Informacji Turystycznej składa się obecnie z Miejskiego Centrum Informacji Turystycznej w III Alei Najświętszej Maryi Panny, oznakowania wizualnego najważniejszych atrakcji i miejsc obsługi ruchu przyjazdowego oraz sieci 50 infomatów, które umożliwiają dostęp do informacji krajoznawczej i użytkowej przez 24 godziny na dobę. Dodatkowo wdrażane są aplikacje mobilne umożliwiające poznanie głównych atrakcji i produktów turystycznych Częstochowy.
Uczestnicy konferencji odwiedzili m.in. Cmentarz Żydowski, Browar Czenstochovia, Folwark Kamyk, czy kościół na Szlaku Architektury Drewnianej. 20 września spotkają spotkają się w Koszęcinie z przedstawicielami Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”.