To wariant łączący ul. 1 Maja z ul. Krakowską i dalej DK-1 przez ul. Ogrodową i Przechodnią z włączeniem do DK-1 na wysokości skrzyżowania z ul. Legionów. – Jestem przeciwny takiemu wariantowi przebiegu nowej drogi – mówi prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. – Jest to koncepcja „historyczna” oparta na wstępnych planach pochodzących jeszcze z czasów prezydentury Tadeusza Wrony, która nie jest preferowana przez obecne władze miasta. Nie tylko z uwagi na hospicjum, ale także na szeroki zakres niezbędnych wyburzeń i spodziewane wysokie koszty realizacji.
Dokumentację projektowo-kosztorysową budowy połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską prowadzi wyłoniona w przetargu Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu spółka Gramar z Lublińca. Dokumentacja ma być gotowa na początku przyszłego roku, finał inwestycji jest planowany na 2019 r.
Rozważane koncepcje przebiegu połączenia biorą pod uwagę jego przeprowadzenie przez lub w sąsiedztwie terenów dawnego Elanexu i włączenie nowej drogi w ul. Krakowską na wysokości jej zbiegu z ul. ks. Wróblewskiego, niedaleko skrzyżowania ul. Krakowskiej z DK-1.
– Projekt ma wpisać się w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który jest opracowywany dla tego obszaru przez Miejską Pracownię Urbanistyczno-Planistyczną – informuje Włodzimierz Tutaj, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy. – Plan przejdzie całą procedurę konsultacji przewidzianą prawem, a następnie będzie poddany pod głosowanie przez Radę Miasta Częstochowy.
Źródło: własne, UM Częstochowy