Prace na linii popularnej „Wiedenki” (dawna Kolej Warszawsko-Wiedeńska) były konieczne m.in. ze względu na stan infrastruktury kolejowej. Po zakończeniu robót podróżowanie na tej trasie będzie bezpieczniejsze i szybsze. Polskie Linie Kolejowe przywrócą prędkość do 120km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Obecnie w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać do 50 km/h, dlatego też na pokonanie całego 125-km odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a składy TLK około dwóch godzin.
W ramach inwestycji przebudowano już kilkanaście peronów. W zdecydowanie lepszych warunkach niż dotychczas na pociąg czekają mieszkańcy Chrustów Nowych, Rokicin, Łaznowa, Radomska, Rudnik koło Częstochowy , Bobrów, Rzerzęczyc, Gorzędowa, Gorzkowic oraz Częstochowy Aniołów. Pasażerowie korzystają też z wyremontowanych peronów na przystankach w Gorzędowie, Kamieńsku oraz Gorzkowicach. Obiekty zyskały nowe oświetlenie i nagłośnienie.
– Zbudowaliśmy również specjalne pochylnie, które ułatwiają dostanie się na peron osobom starszym, opiekunom z dziećmi w wózkach, rowerzystom oraz osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Z kolei osoby niewidome dzięki zastosowanej specjalnej nawierzchni będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu – informuje Karol Pyszyński, kierownik kontraktu z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W rejonie stacji Koluszki, Rokiciny, Baby, Radomsko, Widzów Teklinów, Rudniki i Wyczerpy kolejarze wymienili również szyny oraz sieć trakcyjną. Zamontowano także około 40 rozjazdów, które usprawniają ruch kolejowy. – Ten etap prac remontowych jest istotny ze względu na bezpieczeństwo przejazdu pociągów – podkreśla Pyszyński i dodaje, że fazę odbiorów budowlanych przechodzi właśnie stacja kolejowa w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie zrewitalizowano perony, sieć trakcyjną i cały układ torowy. Ponadto, do użytku oddany został tor 2 na odcinku między Gorzkowicami a Gomunicami. Na finiszu są natomiast prace przy torze 1. Obejmują około 10-kilometrowy fragment trasy.
Inwestycja kosztuje ponad 535 mln zł, z czego 416 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania.
Źródło: www.plk-sa.pl