Decyzje podatkowe doręczane są mieszkańcom Częstochowy przez pracowników Urzędu Miasta bezpośrednio na adres zamieszkania. Magistrat przypomina, że o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość podatku należy informować Wydział Podatków i Opłat Urzędu Miasta Częstochowy (w terminie 14 dni od daty ich zaistnienia). Dotyczy to także zmian właścicieli lub współwłaścicieli nieruchomości.
W związku ze zmianami ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, jeżeli kwota nie przekracza 100 zł, płatność następuje jednorazowo w terminie pierwszej raty, a więc do 15 marca 2017 r. Od nieterminowo dokonanych wpłat naliczane są ustawowe odsetki. Od 2017 roku urzędnicy nie ustalają podatku w kwocie nie przekraczającej 6 zł.
Od 1 stycznia obowiązują również nowe wzory formularzy podatkowych – zarówno dotyczące osób fizycznych jak i osób prawnych. Dostępne są one w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta i pod adresem http://www.czestochowa.pl/page/5262,wzory-formularzy-informacji-i-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci-rolny-lesny-na-2017-rok-.html.
O wysokości podatków w Częstochowie na 2017 roku pisaliśmy tutaj.
Źródło: UM Częstochowy