Nowością w Częstochowie będzie dwupasmowe rondo turbinowe, które jest zaprojektowane w taki sposób, że nie przecina się ruch samochodów jadących po pasie zewnętrznym i wewnętrznym. W ciągu ul. Warszawskiej zastąpi ono skrzyżowanie z ul. Rząsawską. – Dzięki temu ruch będzie bardzo płynny oraz zlikwidowane zostaną punkty kolizyjne – wyjaśnia Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu w Częstochowie.
Oprócz pięciu rond będą jeszcze dwa na zjeździe z DK-1 na ulicę Warszawską. W tym roku powstanie również rondo na skrzyżowaniu ul. Kiedrzyńskiej z al. Armii Krajowej.
Przebudowa ul. Warszawskiej i Rędzińskiej będzie kosztować 55 mln 618 tys. zł.W projekcie tegorocznego budżetu zaplanowano 39 mln zł na tę inwestycję. 85 proc. kosztów całej inwestycji mają pokryć środki unijne.
Projekt zakłada remont ul. Warszawskiej i Rędzińskiej od pl. Trzech Krzyży do granicy miasta. To ponad 4 kilometry nowej drogi. Powstaną nowe łączniki, które pozwolą na wjazd z trasy od strony Warszawy na ul. Warszawską zarówno w kierunku centrum, jak i w kierunku Wyczerp, oraz zjazd z Warszawskiej w obu kierunkach.
Inwestycja ma zakończyć się w połowie 2015 roku.