Inwestycja obejmuje przebudowę 125 kilometrów torów i kilkudziesięciu rozjazdów. – Umożliwi to podróżnym korzystanie z 43 gruntownie odnowionych i wygodniejszych peronów. Wzrośnie również bezpieczeństwo na 21 przejazdach kolejowych, gdzie zostaną zainstalowane nowe urządzenia ostrzegające kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem – informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Do tej pory wykonawca wymienił tory na odcinku o długości 52 km. Wymienił również 35 rozjazdów i przebudował już 25 z 43 objętych projektem peronów.
Nowe perony zostaną wyposażone w wiaty, nowe oświetlenie oraz pochylnie, które ułatwią dostęp osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz opiekunom z dziećmi w wózkach. Łatwiej będą miały również osoby niewidome. Dzięki specjalnej nawierzchni będą mogły rozpoznać, gdzie znajduje się krawędź peronu.
Najbardziej intensywne prace torowe trwają na stacji w Radomsku, na odcinku Rudniki – Częstochowa i w Gorzkowicach. W Piotrkowie Trybunalskim pasażerowie korzystają już z nowego poszerzonego peronu, który został również przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wszystkie remontowane perony są podwyższane co ułatwia pasażerom wsiadanie do pociągów.
Linia kolejowa Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice to jedno z najważniejszych połączeń w Polsce wykorzystywanych do prowadzenia regionalnego i dalekobieżnego ruchu pasażerskiego. Trasa jest również intensywnie wykorzystywana przez pociągi towarowe jadące z województwa śląskiego.
Rewitalizacja, która zakończy się w 2015 roku, pozwoli na przywrócenie prędkości 120 km/h dla pociągów osobowych i do 100 km/h dla pociągów towarowych. – Dziś w wielu miejscach pociągi muszą zwalniać nawet do 50 km/h, dlatego na pokonanie całego 125-km odcinka składy regionalne potrzebują około dwóch i pół godziny, a pociągi TLK około dwóch godzin – przyznaje Dudkiewicz. – Po zakończeniu wszystkich prac przejazd z Koluszek do Częstochowy skróci się o 30 minut. Oznacza to również przyśpieszenie podróży ze stolicy, która nie będzie dłuższa niż około 2 godzin i 15 minut.
Koszt projektu wyniesie ponad 535 mln złotych, z czego ponad 416 mln złotych będzie pochodzić ze środków unijnych.
Źródło: http://www.plk-sa.pl