Podpisanie umowy z wykonawcą tego odcinka zostało wstrzymane na kilka miesięcy z powodu podejrzeń CBA dotyczących zmowy cenowej. Ostatecznie Prokuratura Apelacyjna w Warszawie umorzyła śledztwo w tej sprawie.
4 marca GDDKiA podpisała kontrakt na budowę 16,7-kilometrowego odcinka autostrady A1 pomiędzy węzłami Zawodzie i Woźniki z konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. oraz Strabag Sp. z o.o. Na realizację całości inwestycji wykonawca będzie miał 30 miesięcy, nie wliczając okresów zimowych, co oznacza, że z nowego odcinka autostrady A1 kierowcy będzie można korzystać w drugiej połowie 2019 roku. Koszt inwestycji opiewa na 574 mln zł.
Wykonawca wybuduje 16,7 km autostrady A1 o nawierzchni betonowej z węzłem drogowym Woźniki i dwoma miejscami obsługi podróżnych. Przebuduje także drogę wojewódzką nr 904, pięć dróg powiatowych i gminnych. W ramach podpisanej umowy powstaną nie tylko wiadukty w ciągu autostrady i dróg poprzecznych czy mosty nad rzeką Kamieniczką oraz potokiem kamienickim, ale także przejścia dla małych i dużych zwierząt.
Przypomnijmy, że budowę autostrady A1 Częstochowa – Pyrzowice podzielono na cztery odcinki: od węzła Rząsawa do węzła Blachownia o długości 20,3 km, od węzła Blachownia do węzła Zawodzie o długości 4,7 km, od węzła Zawodzie do węzła Woźniki o długości 16,7 km od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice o długości ok. 15,2 km.
Źródło: własne, www.strabag.pl