Badanie przeprowadzi firma BIOSTAT na zlecenie Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, stowarzyszenia działającego na rzecz rozwoju samorządności lokalnej. Będzie ono kontynuacją cyklicznych badań rozpoczętych w 2012 roku i będzie prowadzone równolegle na terenie 40 jednostek samorządu terytorialnego w formie ankiety.
Badanie zostanie przeprowadzone w ramach projektu pn. „Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej w urzędach miejskich na prawach powiatu, urzędach gmin i starostwach powiatowych”. Jego celem jest poprawa jakości usług publicznych przez wzrost efektywności funkcjonujących w jednostkach systemów zarządzania z uwzględnieniem benchmarkingu.
Urząd Miasta już po raz trzeci bierze udział w badaniu poziomu satysfakcji mieszkańca i jakości usług. W ubiegłym roku 88 proc. ankietowanych wyraziło swoje zadowolenie z pracy oraz jakości obsługi świadczonej przez częstochowski magistrat. Interesantów pytano m.in. o czytelność i zrozumiałość informacji, dostępność i fachowość osób, z którymi trzeba było się skontaktować, aby daną sprawę załatwić, zaangażowanie oraz uprzejmość pracowników urzędu, a także szybkość, staranność oraz obiektywizm w rozpatrywaniu sprawy.
Więcej o projekcie na stronie internetowej www.benchmarking.silesia.org.pl.
 
			         
												 
															 
								 
								 
								