Przypomnijmy, że od 1 lipca działa nowa umowa na obsługę bankową między Bankiem Handlowym w Warszawie a Urzędem Miasta Częstochowy (jej zapisy będą obowiązywały do końca 2023 roku). Obecnie w Urzędzie Miasta nie ma już możliwości zapłaty należności gotówką.
Wpłat gotówkowych za urzędowe czynności administracyjne, bez dodatkowych opłat, można dokonywać na poczcie (we wszystkich placówkach pocztowych wskazanych na stronie internetowej Poczty Polskiej).
Bezgotówkowe płatności przelewem bankowym lub kartą płatniczą są możliwe we wspomnianych nowych opłatomatach zlokalizowanych w budynkach UM przy ul. Śląskiej 11/13 i Waszyngtona 5. Z płatności kartą można skorzystać także poprzez terminale płatnicze na wyposażonych w nie stanowiskach obsługi interesantów.
Z instrukcją obsługi samoobsługowego terminala płatniczego można zapoznać się tutaj. Opłatomaty zainstalowane w Urzędzie Miasta nie mają funkcji płatności gotówką (która jest wskazana w instrukcji jako możliwa opcja).Źródło: UM Częstochowy