W tym tygodniu kładka w pobliżu alei Wojska Polskiego zyskała już nowe balustrady, a na jej nawierzchni została ułożona specjalna żywica. W najbliższym czasie kontynuowane będą m.in. prace wykończeniowe oraz instalacja nowoczesnego oświetlenia. Inwestycja zostanie oddana do użytku jesienią.
Dostępna dla mieszkańców jest już natomiast inna, dużo mniejsza kładka nad rzeką w ciągu ul. Dębowej w dzielnicy Zawodzie – Dąbie. Konstrukcja i jej otoczenie przeszły „lifting” w efekcie prac zleconych przez Miejski Zarząd Dróg w ramach bieżącego utrzymania.
Roboty przy obu konstrukcjach odwiedził prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, który wraz z przedstawicielami MZD rozmawiał o postępach prac z firmami wykonawczymi.
Budowa kładki dla pieszych i rowerzystów między ulicami Rejtana i Bardowskiego nad torami PKP poprzedzona była przygotowaniem pełnej dokumentacji projektowej. Prace w terenie trwają od kilku miesięcy i wiązały się z postawieniem de facto nowego obiektu w miejscu starej przeprawy w sąsiedztwie alei Wojska Polskiego.
Koszt całości prac to ok. 3,5 mln zł. Termin finalizacji wszystkich prac – zgodnie z umową – to połowa listopada tego roku. W przypadku wcześniejszego zakończenia prac i uzyskania niezbędnych zgód administracyjnych oficjalne użytkowanie kładki możliwe będzie wcześniej.
Zakres przebudowy obejmował: rozbiórkę konstrukcji nośnej pomostu wraz z wyposażeniem, montaż nowych dźwigarów nośnych, wykonanie nowej płyty pomostu wraz z izolacjo-nawierzchnią z żywic, montaż wyposażenia (balustrady, osłony przeciwporażeniowe, nowe oświetlenie i odwodnienie kładki), budowę nowych schodów skarpowych przy ul. Bardowskiego, budowę nowych schodów skarpowych po zachodniej stronie alei Wojska Polskiego.
Remont kładki nad Wartą w ul. Dębowej polegał z kolei na: rozbiórce skorodowanego starego pomostu z blachy, oczyszczeniu i pomalowaniu podpór i dźwigarów nośnych kładki, montażu nowego pomostu wraz z odnowioną balustradą, ułożeniu nowej izolacjo-nawierzchni z żywic. Koszt tych prac wyniósł ok. 100 tys. zł.








Źródło: UM Częstochowy, fot. Grzegorz Skowronek/UM