Członkami Miejskiej Rady Seniorów mogą być wyłącznie mieszkańcy Częstochowy, którzy ukończyli 60 lat. Do jej należy: ścisła współpraca z władzami Miasta przy rozstrzyganiu o istotnych oczekiwaniach i potrzebach ludzi starszych, przedstawianie propozycji w zakresie ustalania priorytetowych zadań w perspektywie krótko- i długookresowej oraz inicjowanie działań na rzecz seniorów, monitorowanie potrzeb seniorów również w zakresie ochrony zdrowia dla seniorów, wydawanie opinii i formułowanie wniosków, służących rozwojowi działalności na rzecz seniorów, zgłaszanie uwag do aktów prawa miejscowego dotyczące seniorów, inicjowanie działań mających na celu upowszechnianie współpracy Częstochowy ze środowiskiem osób starszych, informowanie społeczności miasta o szczególnych kierunkach działalności, podejmowanych przez służby miejskie i partnerów pozarządowych na rzecz środowiska seniorów, upowszechnianie wiedzy o możliwościach osób starszych, ich potencjale społecznym, ale także potrzebach i oczekiwaniach, a więc konieczności realnego wpływu na decyzje podejmowane przez władze lokalne, w tym w szczególności na jakość wszelkich usług, oferowanych z myślą o seniorach.
W skład Miejskiej Rady Seniorów wchodzi od 7 do 12 seniorów, w tym: do 5 przedstawicieli organizacji pozarządowych, 3 przedstawicieli Uniwersytetów Trzeciego Wieku, po 1 osobie z każdego Uniwersytetu, 2 przedstawicieli Rady Miasta Częstochowy, 2 przedstawicieli prezydenta Częstochowy.
Więcej informacji wraz z formularzem zgłoszeniowym tutaj.
Źródło: Biuro Prasowe Urzędu Miasta Częstochowy