– Finalizujemy już ostatnie odbiory techniczne i kończymy drobną kosmetykę. Na przebudowanym odcinku wykonano już wszystkie nasadzenia drzew – informuje Piotr Kurkowski, zastępca dyrektora ds. inwestycji i utrzymania Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie.
Przebudowa ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej kosztowała 55 mln 618 tys. zł. W ramach prac powstało pięć rond, w tym dwupasmowe rondo turbinowe, które zastąpiło skrzyżowanie z ul. Rząsawską, a także ciągi pieszo-rowerowe. Była to jedna z największych od lat inwestycji drogowych w Częstochowie. Na tym jednak nie koniec.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie przygotowuje się do przebudowy drogi wojewódzkiej nr 908 wraz z przedłużeniem alei Bohaterów Monte Cassino do ul. Dźbowskiej. Inwestycja znalazła się w „Planie rozbudowy dróg i w województwie śląskim” i jest niemal pewne, że miasto otrzyma na ten cel blisko 60 mln zł unijnego dofinansowania. Środki będą pochodzić z puli pieniędzy, które w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych wywalczył subregion północny.
– Na dniach powinniśmy otrzymać decyzję o pozwoleniu na budowę, a do końca stycznia złożymy wszystkie dokumenty do konkursu – mówi Kurkowski. – Jeśli wszystko pójdzie po naszej myśli, w pierwszym kwartale przyszłego roku rozpiszemy przetarg, a roboty budowlane rozpoczniemy w drugiej połowie 2016 roku.
Według kosztorysu inwestorskiego przebudowa drogi wojewódzkiej nr 908 łącznie z wykupami terenów będzie kosztować 124 mln zł. Pieniądze zostały zabezpieczone w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
Inwestycja jest bardzo ważna z uwagi na planowaną budowę obwodnicy Częstochowy. Przebudowa tej drogi poprawi infrastrukturę w południowej części miasta i będzie stanowić połączenie z węzłami autostradowymi.
Projekt będzie polegał na budowie nowego odcinka drogi (od skrzyżowania ul. Jagiellońskiej z Bohaterów Monte Cassino do Dźbowskiej) oraz przebudowie istniejącego (Dźbowska, Powstańców, Gościnna) do granic miasta.
Prace mają zakończyć się w połowie 2018 roku.
Źródło: własne