MZDiT wstrzymał również możliwość płatności gotówkowych jak i kartami płatniczymi w kasie firmy. – Większość spraw prosimy przekazywać drogą telefoniczną, mailową lub poprzez wirtualne skrzynki podawcze – mówi Maciej Hasik, rzecznik MZDiT i MPK w Częstochowie. – Praca urzędnicza pozostaje bez zmian. Kontakt bezpośredni został zawieszony ze względów bezpieczeństwa.
Dodatkowo służby częstochowskiego MZDiT rozpoczęły od 13 marca proces sukcesywnego wyłączania i zabezpieczania przycisków do wywoływania zmiany świateł dla pieszych i rowerzystów na wszystkich skrzyżowaniach, gdzie są zamontowane tego typu urządzenia. – Niedziałający przycisk, którego nie należy dotykać oznaczony zostanie czarną taśmą. Cykl świateł w zależności od skrzyżowania przejdzie w tryb stały lub będzie sterowany innymi rodzajami akomodacji – wyjaśnia Hasik. – Przywrócenie funkcji przyciskom nastąpi niezwłocznie po ustabilizowaniu się sytuacji epidemiologicznej.
Również Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ograniczyło od 13 marca dostępność do swoich wydziałów. Biuro podawcze w siedzibie przedsiębiorstwa przy al. Niepodległości 30 zostało zamknięte do odwołania.
– Wszelkie petycje, wnioski i dokumenty prosimy przesyła drogą pocztową czy elektroniczną lub z wykorzystaniem elektronicznych platform podawczych – mówi Hasik. – Działalność kas w punktach obsługi klienta na terenie miasta zostaje utrzymana. Prosimy pasażerów o dokonywanie płatności w formach bezgotówkowych, jeśli to możliwe. Jednocześnie przypominamy, że do dyspozycji pasażerów pozostają biletomaty stacjonarne i na pokładach pojazdów wyposażonych w takie urządzenia.
Źródło: MZDiT w Częstochowie