– Firma, która wygrała przetarg, ma czas do połowy listopada tego roku na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie.
Projektem budowlanym zajmie się spółka Gramar z Lublińca, która w przetargu zaproponowała najkorzystniejszą ofertę. Dokumentację projektowo-kosztorysową wykona za ponad 600 tys. zł.
Węzły przesiadkowe mają powstać przy dworcach: Częstochowa Główna, Stradom i Raków. Każda z koncepcji przewiduje budowę peronów i placów manewrowych dla autobusów, miejsc postojowych dla taksówek, osób niepełnosprawnych i szybkiej obsługi, miejsc dla rowerów i parkingu dla samochodów osobowych. Wszystkie centra mają być połączone ścieżkami rowerowymi. Przy każdym węźle ma powstać ok 7. km ścieżek rowerowych. które zostaną skomunikowane z już istniejącą infrastrukturą dla cyklistów.
W przypadku dworca głównego wyremontowany zostanie także fragment ul. Piłsudskiego. Drogowcy zmienią również w tym miejscu lokalizację autobusów, które będą zatrzymywać się na parkingu dla samochodów.
Szacunkowy koszt inwestycji, której realizacja ma potrwać do końca 2018 roku, to 40-50 mln zł. Pieniądze na ten cel będą pochodzić z unijnych środków dla subregionu północnego.
Źródło: własne