Podczas prezentacji nowej identyfikacji wizualnej dyrektor placówki Tadeusz Piersiak przypomniał, że dotychczasowe logo funkcjonowało 28 lat, od momentu przekształcenia Muzeum Okręgowego w Częstochowie w Muzeum Częstochowskie. Nadszedł czas na zmianę tej formy graficznej, na dostosowanie jej do nowoczesnych wymogów, związanych także z prezentacjami w przestrzeni publicznej.
Projekt autorstwa Matyldy Ślosarskiej, absolwentki Wydziału Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, został wybrany spośród 7 przygotowanych propozycji i zaakceptowany przez Wydział Kultury, Promocji i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy.
Logo jest nowoczesne, unikatowe, typograficznie wykorzystana w nim została czcionka Jost. Każdy z obiektów Muzeum Częstochowskiego będzie miał w logo wpisaną inną barwę.
Źródło: Muzeum Częstochowskie