– Zamierzamy kupić 55 superkondensatorów, które powinny przynajmniej częściowo rozwiązać problemy techniczne z naszymi hybrydami – mówi Robert Madej, zastępca prezesa MPK w Częstochowie. – W krótkim egzemplarzu autobusu gazowo-elektrycznego jest pięć takich urządzeń, a w jego długiej wersji osiem.
Obecnie po ulicach Częstochowy jeździ od 22 do 24 autobusów hybrydowych. Reszta z powodu usterek stoi w zajezdni MPK. – Liczymy, że po wymianie superkondensatorów będziemy mieć do dyspozycji ok. pięć autobusów więcej – twierdzi Madej.
Za zakup superkondensatorów częstochowski przewoźnik będzie musiał zapłacić z własnej kieszeni. Firma Lider Trading, który wygrała przetarg i wyprodukowała hybrydy, jest w stanie upadłości.
Przypomnijmy, że MPK w Częstochowie zdobyło 66 mln z złotych na 40 autobusów w ramach realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska programu „zielonych” inwestycji „Gazela”.
Źródło: własne