Warszawska firma Lider Trading pracuje nad egzemplarzem testowym autobusu z napędem elektryczno-gazowym. Do końca tego roku ma wyprodukować 40 tego typu pojazdów dla częstochowskiego MPK. Dodatkowo tabor miejskiego przewoźnika wzbogaci się o trzy nowe autobusy spalinowe, które mają być również zabezpieczeniem w razie gdyby awarii uległy hybrydy.
MPK ogłosiło ostatnio drugi przetargi na zakup i dostawę gazu CNG oraz budowę stacji do tankowania czterdziestu autobusów z napędem elektryczno-gazowym. Pierwszy przetarg został unieważniony. – Wpłynęły do nas dwie oferty. Jedna z nich została odrzucona ze względów formalnych, a druga przekraczała wartość zamówienia – informuje Robert Madej, zastępca prezesa MPK w Częstochowie.
Miejski przewoźnik ogłosił też przetarg na modernizację zaplecza celem przystosowania go do możliwości serwisowania tych autobusów.
Zakres prac obejmuje m.in. wymianę i powiększenie bram, wymianę posadzki wraz z kanałami serwisowymi, wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej, wodno – kanalizacyjnej, sprężonego powietrza, hydrantowej, C.O. i elektrycznej, remont elewacji i wymianę pokrycia dachowego. Na przebudowę zaplecza autobusowego MPK otrzymało z budżetu miasta ponad 3,5 mln zł.
Źródło: własne