Wspólne działania mają przyczynić się do wypracowania autorskich, prototypowych rozwiązań, które w przyszłości będą możliwe do wprowadzenia w mechanizmach pojazdów floty częstochowskiego przewoźnika. Do tego projektu oba podmioty zadeklarowały wykorzystanie paliw czy metod zasilania, które umożliwią ograniczenie lub wyeliminowanie szkodliwych substancji z miejskiego otoczenia, w tym emisji CO₂.
– Zawsze byłem przekonany o tym, że specjaliści pracujący na co dzień dla naszego MPK to inżynierska czołówka kraju. Potwierdziły to ostatnie lata, kiedy we współpracy z podmiotami zewnętrznymi opracowywaliśmy kolejne kroki technologiczne umożliwiające modernizacje autobusów gazowo-elektrycznych, które zostały przywrócone pasażerom. Te procesy trwają, a przyszłość przyniesie nowe wyzwania, dlatego konieczny jest dalszy rozwój. Taki będzie możliwy dzięki temu porozumieniu. Cieszę się, że marka MPK w Częstochowie i marka naszych pracowników jest atrakcyjna dla poważnych partnerów z kraju i Europy – nie kryje satysfakcji Mariusz Sikora, prezes MPK Częstochowa, jeden z sygnatariuszy wspomnianego listu intencyjnego z Instytutem Łukasiewicz.
Dokument został podpisany podczas targów NetZero Energy oraz H2POLAND na stoisku Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, które odbyły się w Poznań Congress Center od 8 do 10 kwietnia w obecności członka zarządu województwa wielkopolskiego Jacka Bogusławskiego.
Źródło: MPK Częstochowa