Przed rozpoczęciem inwestycji mieszkańcom służył stary most, którego stan i specyfika nie pozwalały na płynne mijanie się pojazdów. Ruch samochodowy oraz poruszanie się rowerów i pieszych było utrudnione, a bezpieczeństwo zagrożone.
Nowy łącznik, którego budowa trwała od stycznia 2015 roku, ma długość ponad 25 m i szerokość niemal 14 m. Po jego obu stronach są chodniki dla pieszych i rowerzystów zabezpieczone barierkami. W ramach prac przebudowywano sieci gazowe, elektryczne, teletechniczne oraz kanalizację deszczową. Wyremontowane zostały również dojazdy do mostu. Drogowcy umocnili także skarpy koryta rzeki i przeprowadzili rekultywację terenu. Most odpowiada klasie „A” wg normy obciążeń, czyli do 50 ton.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu poinformował, że w związku z zakończeniem budowy od wtorku 4 sierpnia autobusy linii 26 wrócą na swoją stałą trasę przez ulice Srebrną, Mirowską, Warszawską, Garibaldiego, Wilsona (w przeciwnym kierunku przez Piłsudskiego, Katedralną, Krakowską), II Aleję NMP, Kościuszki i aleję Armii Krajowej.
Obsługa pasażerów będzie odbywać się ponownie na przystankach: Jurajska (w kier. Mirowa), Srebrna (w kier. centrum), Rynek Narutowicza, Zawodzie Szpital, Stary Rynek, Garibaldiego, Filharmonia, II Al. NMP, Katedralna oraz Aleja Jana Pawła II (k. „Energetyka”).
Źródło: własne, MZDiT w Częstochowie