– Telefoniczne interwencje mieszkańców są priorytetem dla częstochowskiej Straży Miejskiej. Każdy ze zgłaszających mieszkańców oczekuje, że jego interwencja zostanie zrealizowana bardzo szybko. Na czas reakcji kierownictwo Straży Miejskiej kładzie duży nacisk – zapewnia Artur Kucharski ze Straży Miejskiej w Częstochowie.
W sierpniu dyżurni częstochowskiej Straży Miejskiej odebrali 1903 telefoniczne zgłoszenia. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło zakłóceń spokoju i porządku publicznego. Było to 1021 zgłoszeń. 231 zgłoszeń dotyczyło zagrożeń w ruchu drogowym: przeważnie było to nieprawidłowe parkowanie. Dyżurni Straży Miejskiej odbierali też zgłoszenia dotyczące: ochrony środowiska i gospodarki odpadami (187), zwierząt (169), awarii technicznych (134), osób bezdomnych (78), zdarzeń o charakterze kryminalnym (59), wykroczeń związanych z handlem (13), zgłoszeń związanych z zagrożeniem zdrowia i życia (9) i inne.
Źródło: Straż Miejska w Częstochowie