Konkursy mają celu promocję miejsc użyteczności publicznej, które są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością lub rodziców z dziećmi, umożliwiając im uczestnictwo w życiu społeczno-kulturalnym Częstochowy.
Nagroda przyznawana jest w formie certyfikatu prezydenta Częstochowy z tytułem „Miejsce Przyjazne Osobom z Niepełnosprawnością” i „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi”.
Do konkursu mogą przystąpić urzędy, restauracje, kawiarnie, instytucje kultury i rozrywki, miejsca handlowo usługowe, obiekty sportowo-rekreacyjne, placówki oświatowe i służby zdrowia, hotele i inne obiekty oferujące noclegi oraz biblioteki.
Zgłoszenia do konkursu odbywają się na podstawie wniosków umieszczonych tutaj i tutaj.
Wnioski w sprawie przyznania nagród, należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6 grudnia, w Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13, 42-217 Częstochowa (pok. 3) lub przesłać pocztą. O terminie złożenia wniosku nie decyduje data stempla pocztowego, lecz data wpływu do Kancelarii Urzędu Miasta Częstochowy.
Wnioski podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym można nadsyłać również w postaci elektronicznej na adres: info@czestochowa.um.gov.pl lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie SEKAP, e-PUAP.
Zgłoszenia przyjmowane są do 6 grudnia. Uroczyste wręczenie certyfikatów odbędzie się 18 grudnia.
Źródło: UM Częstochowy