Strona główna Aktualności Miasto uruchomi w przyszłym roku Częstochowską Kartę Mieszkańca. Ulgi, benefity i udogodnienia w jednym miejscu
0 komentarze 2,4K views

Miasto uruchomi w przyszłym roku Częstochowską Kartę Mieszkańca. Ulgi, benefity i udogodnienia w jednym miejscu

Od początku przyszłego roku w formie aplikacji mobilnej lub karty zbliżeniowej funkcjonować będzie Częstochowska Karta Mieszkańca, która zaoferuje swoim użytkownikom liczne korzyści zarówno w sferze usług miejskich jak i komercyjnych.

– Staramy się korzystać z nowoczesnych rozwiązań szytych na miarę naszych i mieszkańców potrzeb. Dlatego z początkiem przyszłego roku planujemy wprowadzenie w życie zintegrowanego systemu ułatwień, ulg, benefitów, które będą związane z Częstochowską Kartą Mieszkańca. Obejmie ona mobilną aplikację na smartfony i kartę zbliżeniową – mówi prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. – Wybór operatora poprzedziliśmy intensywnymi konsultacjami, aby wybrać rozwiązanie, które ma najlepsze szanse sprawdzić się w naszym mieście. Chcemy, aby dzięki niej częstochowianki i częstochowianie mieli poczucie, że traktowani są w sposób szczególny.

Karta będzie dedykowana tym mieszkańcom, którzy są zameldowani w Częstochowie i płacą tutaj podatki. Podobnie będzie w przypadku przedsiębiorców chcących poprzez Kartę oferować swoje usługi.

Karta da jej użytkownikom korzyści w jednostkach miejskich (baseny, instytucje kultury, komunikacja miejska etc.), jak i w sektorze prywatnych usług. Do aplikacji będzie można ,,podłączyć” już działające w mieście karty i aplikacje – Kartę Seniora, Kartę Dużej Rodziny czy kartę biblioteczną, aplikacje EcoHarmonogram (z informacjami o terminach odbioru rożnych typów odpadów) czy Lepsza Częstochowa (do zgłaszania usterek w miejskiej infrastrukturze, porzuconych śmieci etc.). Nowa aplikacja będzie zintegrowana z kalendarium miejskiego portalu kulturalnego CGK (czyli aktualną ofertą kulturalną). Znajdzie się w niej też moduł dotyczący spraw bezpieczeństwa (zarządzanie kryzysowe, informacje o burzach, podtopieniach etc.) czy moduł związany z transportem (zakup biletów MPK, opłaty za strefę parkowania, informacje o robotach na drogach etc.).

– Częstochowa staje się liderem wśród naszych klientów. Pracujemy z takimi samorządami jak Poznań, Koszalin, Sosnowiec, ale żaden z nich nie pomyślał o wdrożeniu jej tak kompleksowo, jak właśnie to miasto. Dzięki Częstochowie jesteśmy w stanie rozwinąć ten system – uważa Tomasz Laskowski z firmy BPROG Cyfrowe Miasto, firmy-operatora Karty. – Podejście, które reprezentują władze Częstochowy w stosunku do Częstochowskiej Karty Mieszkańca i tego, co ona ma oferować, sprowadza się do roli prawdziwego gospodarza miasta, czyli wszystko dla mieszkańców, żeby poczuli się zaopiekowani.

Częstochowska Karta Mieszkańca ma ruszyć od początku roku 2026. Jest kolejnym elementem samorządowego ,,Planu na Nową Częstochowę”, skupionego na maksymalnym korzystaniu z szans rozwojowych wynikających z mnożących się obecnie nowych rozwiązań technologicznych. Częstochowa będzie też pierwszym miastem pilotującym wcielanie w życie rządowego modelu językowego PLLuM – narzędzia sztucznej inteligencji, które ma docelowo zmienić standard załatwiania spraw urzędowych przez interesantów, a zarazem ułatwić i przyspieszyć prowadzenie ich przez urzędników.

Źródło: własne, UM Częstochowy

Aktualności z Częstochowy i regionu.
Sport, wydarzenia, kultura i rozrywka, komunikacja, kościół, zdrowie, konkursy.

Patronaty

© 2025 Copyright wczestochowie.pl