Program obejmuje całą Częstochowę, a rozliczanie funduszy na jego cel będzie się odbywało dla każdej z 20 dzielnic oddzielnie. Pula środków finansowych na każdą dzielnicę wynosi 5100 zł. Dla 13 dzielnic finansowanie odbywa się ze środków budżetu obywatelskiego; dla pozostałych 7 dzielnic – ze środków budżetu miasta, którymi dysponuje Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Urzędu Miasta.
Zwierzę musi posiadać książeczkę zdrowia oraz mieć ukończone 6 miesięcy. W przypadku psów wymagane jest ponadto zaświadczenie o ostatnim szczepieniu przeciwko wściekliźnie.
O zabiegu sterylizacji/kastracji decydują lekarze weterynarii z 7 lecznic wybranych i ustalonych przez miasto dla danej dzielnicy. Właściciel zwierzaka zobowiązany jest zapoznać się z zasadami programu i wypełnić stosowne zgłoszenie. Po pozytywnej weryfikacji otrzymuje skierowanie do wybranej lecznicy dla zwierząt celem umówienia się na zabieg.
Treść zasad oraz zgłoszenia zamieszczone są na stronie www.czestochowa.pl w zakładce Miasto – Środowisko, pod hasłem „sterylizacja zwierząt właścicielskich”.
Ponadto drugi zasad programu sterylizacji i kastracji psów oraz kotów posiadających właścicieli oraz druki zgłoszenia do udziału w programie będą do pobrania w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13. Z kolei szczegółowych informacji na temat programu udziela Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa UM w pokoju nr 215, na II piętrze Urzędu Miasta przy ul. Śląskiej 11/13, tel. (34) 370 74 16.
Źródło: UM Częstochowy