Modelarze rywalizowali w dwóch klasach: F4G tzw. gigantów – modeli ważących nie więcej niż 25 kg oraz F4H – modeli, których część elementów jest kupiona, wykonana przemysłowo, a nie zrobiona samodzielnie przez zawodnika.
Modele redukcyjno-latające to wierna kopia samolotu. Przy ich budowie niezbędne jest u zawodnika duże zaawansowanie technologiczne, wymagające od niego wiedzy nie tylko z zakresu tematyki lotniczej. Do tego modelarze muszą się wykazać mistrzostwem pilotażu. Rywalizacja w tych klasach rozpoczyna się od oceny statycznej, gdzie zespół sędziowski sprawdza jakość odwzorowania, precyzję malowania oraz zebrany materiał historyczny na temat prezentowanego modelu. Drugi etap punktacji to ocena samolotu w locie, ocenie podlegają figury, pilot musi wtedy tak poprowadzić makietę, aby do złudzenia przypominała lot prawdziwego samolotu.
W klasie F4G najlepszym zawodnikiem został Robert Fabjański z Aeroklubu Ostrowskiego, startujący z makietą niemieckiego dwupłatowca – Albatros D-Va. Drugi był kolejny reprezentant Aeroklubu Ostrowskiego Paweł Idczak z modelem niemieckiego trójpłatowca – Fokker Dr.I, a trzeci Jerzy Adamiec ze Stowarzyszenia Modelarzy Opolszczyzny Feniks z makietą brytyjskiego dwupłatowca – De Havilland DH.60G Gipsy Moth.
W klasie F4H zwyciężył Marek Dąbrowski z Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, drugi był Janusz Malarski z Feniksa, a trzeci Paweł Makać z Aeroklubu Warszawskiego.
Źródło: Aeroklub Częstochowski