Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie przygotował aż dziesięć wariantów budowy odcinka korytarza północnego od ul. Pileckiego do drogi wojewódzkiej do skrzyżowania ul. Ludowej z Sejmową. Wszystkie propozycje oprotestowała część mieszkańców Kiedrzyna.
– Nie ma najmniejszego powodu, żeby realizować inwestycję wbrew niektórym mieszkańcom tej dzielnicy – mówi Mirosław Soborak, zastępca prezydenta Częstochowy. – Wracamy do pierwszego pomysłu, czyli przedłużenia do DK-91 (ul. Warszawska). Na razie trwają analizy pod kątem efektywności i kosztów tego rozwiązania.
Przypomnijmy, że część tej inwestycji ma zostać sfinansowana ze środków, które przekazała IKEA. – Wszystkie porozumienia w tej sprawie z IKEĄ są w dalszym ciągu aktualne – zapewnia Soborak.
Na budowę odcinka korytarza północnego szwedzki koncern przekazał kilka lat temu ok. 15 mln zł.
Źródło: własne