Urząd Miasta przygotował specjalne naklejki, magnesy na lodówkę i koperty, do których należy włożyć wypełnioną kartę informacyjną. Zebrane w jednym miejscu podstawowe informacje będą bardzo pomocne dla służb medycznych, szczególnie w pierwszych minutach akcji, kiedy nie ma czasu lub możliwości przeprowadzenia wywiadu.
– „Koperta życia” powinna być umieszczona w lodówce, bo to tam służby ratownicze będą szukały informacji o pacjencie – mówi Adrian Staroniek, naczelnik Wydziału Polityki Społecznej. – Natomiast naklejkę z napisem „Koperta życia”, która znajduje się w rozdawanym przez nas pakiecie należy umieścić w mieszkaniu przy drzwiach wejściowych. To znak dla służb medycznych, że istotne informacje o osobie są w miejscu oznaczonym podobnym znaczkiem. Do lodówki należy przyczepić także rozdawany przez nas magnes „Koperta życia”.
W kopercie znajduje się karta informacyjna, która zawiera m.in.: dane właściciela karty, numer telefonu do najbliższych osób, informację o przebytych chorobach, informację o przyjmowanych lekarstwach, informację o uczuleniach, alergiach, dane lekarza prowadzącego i NZOZ-u. W kopercie mogą znajdować się także wyniki ostatnich badań.
Koperty życia można odbierać w Urzędzie Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13 – na parterze w Informacji Ogólnej i na IV piętrze w Wydziale Polityki Społecznej w pokoju nr 401 oraz w Częstochowskim Centrum Aktywności Seniorów, przy ul. Staszica 10.
Źródło: UM Częstochowy