28 097 przejechanych kilometrów oznaczało – od kwietnia do końca października 248 228 minut na 240 rowerach dostępnych na 26 stacjach dokowania w całym mieście – w ramach Częstochowskiego Roweru Miejskiego. CRM ma wprawdzie obecnie mocną konkurencję w postaci „elektryków”, na które przesiadło się już sporo osób, a także systemu elektrycznych hulajnóg, ale rower miejski ciągle wielu osobom się przydaje.
Za użytkownikami rowerów miejskich 7 miesięcy codziennych ekologicznych dojazdów do szkoły lub pracy, weekendowych wypadów lub spontanicznych przejażdżek. Zieloną, miejską rowerową alternatywę najczęściej wybierano w czerwcu (5387 wypożyczeń), następnie w kwietniu (4956) i sierpniu (4587). Najrzadziej – w październiku (1779). Łącznie z systemu CRM skorzystano blisko 28,7 tysięcy razy.
Najbardziej popularne stacje dokujące to te na placu Biegańskiego (ponad 2,6 tys. „pobrań” rowerów), przy PKP Centrum (blisko 2,6 tys.) oraz przy alei Armii Krajowej – Politechnice (ponad 2,4 tys.).
Teraz pora na zimowy serwis – przeglądy, drobne naprawy i regulacje.
Przypomnijmy, że operatorem systemu w ostatnich sezonach była nadal firma Nextbike, z którą umowę realizowało miejskie Centrum Usług Komunalnych.
Źródło: UM Częstochowy