Modyfikacją hybryd, które od 2017 roku z powodu awarii stoją uziemione w zajezdni, zajmuje się Autosan z Sanoka. Ciche, komfortowe i bezpieczne pojazdy sukcesywnie dołączają do floty wyjeżdżającej codziennie na ulice miasta i regionu. Zgodnie z umową, firma ma naprawić wszystkie z 24 krótkich egzemplarzy autobusów gazowo-elektrycznych.
– Specjaliści z firmy Autosan we współpracy z inżynierami miejskiego przewoźnika są także coraz bliżej opracowania rozwiązań, które pozwolą przywrócić do kursowania także hybrydowe autobusy przegubowe – informuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy MPK w Częstochowie. – Pierwszy taki egzemplarz po przeprowadzeniu stosownych prac przebywa już nawet na testach w zajezdni MPK. Jeśli przebiegną pomyślnie, to w najbliższym czasie pierwsza „długa” hybryda także wyjedzie na nasze ulice z pasażerami.
Modyfikacja częstochowskich hybryd i powrót ich na ulice to jeden z warunków, na jakich MPK zawarło ugodę z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, która mimo wcześniejszych problemów niezależnych od służb miejskich i rządowych, pozwoli osiągnąć w najbliższych latach efekt ekologiczny i rzeczowy przewidziany w programie Gazela. Przypomnijmy, że Częstochowa otrzymała 100 proc. dofinansowania ze środków UE na zakup nowoczesnego taboru autobusowego. Warunkiem było jednak osiągnięcie efektu ekologicznego. Teraz będzie to możliwe, tym bardziej, że drugi z warunków został już spełniony. Mowa o wynajmie 15 autobusów elektrycznych na okres 7 lat.
Źródło: własne, MPK w Częstochowie