– Musimy wiedzieć jaki będzie faktyczny koszt tego zadania, aby móc otrzymać środki unijne. Dlatego przetarg został już ogłoszony – wyjaśnia Mirosław Soborak, zastępca prezydenta Częstochowy. – Decyzja w sprawie dofinansowania powinna zapaść zaraz po jego rozstrzygnięciu, czyli w kwietniu.
Soborak uważa, że szanse na pozyskanie środków unijnych na tę inwestycję są wysokie. – Nasz projekt został pozytywnie oceniony zarówno pod względem formalnych i merytorycznym – informuje.
Zakres prac obejmuje budowę nowego odcinka drogi (od skrzyżowania ul. Jagiellońskiej z Bohaterów Monte Cassino do Dźbowskiej) oraz przebudowie istniejącego (Dźbowska, Powstańców, Gościnna) do granic miasta (łącznie ok. 7 km drogi) z dojazdem do węzła A1.
– Szacunki wskazują, że to będzie jedna z najdroższych inwestycji w najnowszej historii Częstochowy, a na pewno jedna z najbardziej strategicznych – twierdzi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT w Częstochowie. – Będzie ona kluczowa m.in. dla skomunikowania autostradowej obwodnicy miasta z pozostałą częścią Częstochowy oraz w znacznym stopniu poprawi sieć drogową dzielnic Stradom i Dźbów. Dzięki niej np. ul. Sabinowska będzie mogła stać się drogą mniej obciążoną.
Źródło: własne