– Wychodzimy naprzeciw nowościom technologicznym i możliwościom docierania do kolejnych osób nie tylko z Polski, ale i ze świata – mówi Robert Jasiak z Wydziału Kultury, Promocji i Sportu Urzędu Miasta Częstochowy – .Codziennie prezentujemy „zdjęcie dnia” związane z naszym miastem. Wybieramy je z galerii użytkowników Instagramu lub z urzędowego archiwum. Dowiadując się, jak częstochowianie spędzają czas, co robią, co ich ciekawi, będziemy mogli polecać, gdzie warto wyjść albo jakie miejsca w Częstochowie cieszą się największą popularnością. Poza tym narzędzie jest bezpłatne, wystarczy mieć pomysły i pamiętać o stałych aktualizacjach.
Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom robienie zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych – Facebook, Twitter. Charakterystyczną jego cechą jest to, że nadaje zdjęciom kwadratowy kształt, podobne jak aparaty fotograficzne marki Kodak serii Instamatic, aparaty do fotografii błyskawicznej firmy Polaroid oraz średnioformatowe aparaty formatu 6×6.
Przypomnijmy, że Częstochowa jest już obecna na Facebooku czy YouTube.
Magistrat zachęca do śledzenia oficjalnego profilu MIASTO_CZESTOCHOWA oraz dodawania tagów #czestochowa #czestokocham.
Źródło: UM Częstochowy