Głównym priorytetem częstochowskiej Straży Miejskiej jest szybkie odpowiadanie na zgłoszenia oraz pomoc mieszkankom i mieszkańcom miasta. – Dyżurni z Sekcji Koordynacji zarejestrowali w 2019 roku ogółem 18 tys. 332 telefonicznych zgłoszeń – informuje Artur Kucharski ze Straży Miejskiej w Częstochowie.
Z jakimi problemami mieszkańcy najczęściej dzwonili do dyżurnego Straży Miejskiej? – Aż 6490 przypadków dotyczyło zakłócania spokoju i porządku publicznego. W czołówce były też zgłoszenia dotyczące ochrony środowiska i gospodarki odpadami oraz zagrożenia w ruchu drogowym – wymienia Kucharski.
Zgłoszenia mieszkańców to część działań częstochowskich strażników miejskich. Oprócz tego podczas służby patrolowej podejmowali też własne działania i interwencje. – Na razie trwa dokładne podliczanie, ale można spodziewać się, że częstochowscy strażnicy miejscy podjęli na terenie Częstochowy w 2019 roku ok. 37 tys. interwencji – informuje Kucharski.
Źródło: Straż Miejska w Częstochowie