Co warto wiedzieć o usługach telemarketingowych?
Zlecenie usług telemarketingowych firmie zewnętrznej pozwala zyskać większą kontrolę nad procesem sprzedażowym, a także znacząco odciążyć pracowników w innych działaniach związanych z obsługą klientów. Takie rozwiązanie pozwala usprawnić bieżące działania sprzedażowe, ale może też ułatwić posprzedażową opieką nad klientami. To także większa oszczędność czasu wynikającą z przejęcia części firmowych obowiązków przez profesjonalistów.
Wykwalifikowani pracownicy nawiązują bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami i działają według określonych procedur, ustalonych na początku współpracy. Call center nie skupia się wyłącznie na sprzedaży, ale swoimi usługami obejmuje wielokierunkowe wsparcie z zakresu m.in. pozyskiwania nowych klientów, przekazywania informacji oraz wewnętrznej obsługi obecnych klientów lub pracowników firmy. Outsourcing telemarketingu warto powierzyć doświadczonym specjalistom.

W Polcall z Częstochowy uzyskasz wsparcie ekspertów, którzy zajmą się zaplanowaniem i wdrożeniem infolinii w sposób, który pozwoli skutecznie pozyskać nowych klientów. Więcej informacji o usługach contact center (oprócz tradycyjnej infolinii, może być to szereg innych narzędzi) przeczytasz na stronie: https://www.polcall.pl/.
Rodzaje infolinii w call center
W biznesie powszechnie wykorzystuje się infolinię sprzedażową, która najczęściej kojarzy się z działaniami call center. W ramach tej usługi pracownicy nawiązują bezpośredni kontakt telefoniczny z klientami zainteresowanymi produktem lub usługą w celu przedstawienia pełnej oferty i nakłonienia do podjęcia działań zakupowych. Takie działanie, w wykonaniu ekspertów sprzedaży pozwala osiągnąć wysoką efektywność kampanii, a także pozyskać wiele przydatnych informacji (o produkcie/usłudze, oraz o klientach), które mogą zostać wykorzystane przy następnych projektach.
Call center oferuje często także outsourcing infolinii informacyjnej. Usługa w formie callbacku, czyli funkcji automatycznego oddzwaniania sprawdzi się w sprzedaży internetowej. Dzięki nowoczesnemu systemowi przekierowania połączeń, gdy użytkownik wyrazi prośbę o kontakt przez stronę internetową, niemal natychmiast oddzwoni do niego konsultant. Przy obsłudze problemów technicznych oraz udzielaniu odpowiedzi na podstawowe pytania klientów/pracowników warto wdrożyć usługę help desk.
Jest to dział wsparcia, który stanowi punkt kontaktu z klientem i pozwala rozwiązać problemy oraz podpowiedzieć rozwiązanie. Dobrym wyborem będzie również wprowadzenie infolinii BOK (biuro obsługi klienta).
Zalety korzystania z infolinii w biznesie
Wprowadzenie infolinii w firmie oferuje łatwy dostęp do informacji, których klient potrzebuje. Dzięki zleceniu pełnego outsourcingu lub części usługi call center zmniejsza się czas oczekiwania na odpowiedź, a osoby dzwoniące wyrażają wysoki poziom satysfakcji z przeprowadzonej rozmowy. Eksperci dbają o dostosowanie charakteru rozmowy do wymagań i potrzeb klienta dla osiągnięcia zadowalającego efektu kampanii. Dzięki usprawnieniu procesu sprzedaży i obsługi rośnie zadowolenie klientów, co przekłada się na pozytywny wizerunek marki oraz wzrost zaufania do niej.
Zlecenie zaprojektowania i wdrożenia infolinii pozwala zoptymalizować własne zasoby i koszty. Pracownicy firmy zyskują więcej czasu na codzienne obowiązki, a budżet kampanii nie zostanie „przepalony” w związku z nieodpowiednim prowadzeniem działań marketingowych.
Źródło: Artykuł sponsorowany